چگونه از تهمت زدن و دروغ گویی یکی از دانش آموزان مدرسه جلوگیری کردم. |
کد مقاله : 1027-NCEA2-FULL |
نویسندگان |
معصومه عامری * دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
با توجه به پیامدهای منفی دروغ گویی توسط کودکان و دانش آموزان، اقدام پژوهی حاضر با هدف جلوگیری از دروغ گویی و تهمت زدن آنان انجام شده است. نیمسال اول سال تحصیلی 1400-1401 متوجه دروغگوی یکی از دانش آموزان دبیرستان قاضی طباطبایی به نام ثریا (اسم مستعار) شدم. به حدی که این دروغگویی، منجر به تهمت و افترا زدن به دیگران میشد. با والدین دانش آموز و با شخص دانش آموز به روش های متفاوت جهت اصلاح این خصلت ناپسند برخورد شد و چندین جلسهی مشاوره برگزار گردید و در نهایت دانش آموزان و از جمله ثریا متوجه زشتی دروغگویی و تهمت زدن به دیگران شدند و دیگر چنین رفتار ناشایستی را انجام ندادند. در اجرای راهکارها جهت حل مشکل دروغ گویی ثریا، از خود دانش آموز در حل معضل خودش با ایجاد ارتباط و دوستی کمک گرفته شد. همچنین از دانش آموزان و اولیای مدرسه و همکاران و ایدههای ایشان نیز برای حل مشکل استفاده شد. |
کلیدواژه ها |
اقدام پژوهی، دانش آموز، دروغ گفتن، تهمت زدن |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |