روایتی از موقعیت عاطفی و آموزشی مدرسه جوادالأئمه ناحیة دو استان قم
کد مقاله : 1035-NCEA2-FULL
نویسندگان
معصومه عامری *، محدثه مرتضوی
دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
هدف از کاروزی در واقع نوعی تمرین معلمی است و یکی از موثر ترین روش ها در ابتدای یادگیری مهارت ها، مشاهده تاملی است فلذا در کارورزی (1) با حضور در فضای مدرسه و کلاس درس همچنین تعامل با کارکنان و دانش آموزان و مشاهده و مطالعه درباره ابعاد مختلف مدرسه همچون: روابط عاطفی و موقعیت آموزشی و پرورشی سعی کردم گزارشی در قالب روایت پژوهی جمع آوری کنم. در روایت پژوهی حاضر اطلاعات به دست آمده از مشاهدات بنده به صورت نظام مند توصیف گردیده است. همچنین با تفسیر این اطلاعات و مقایسه شرایط موجود با استانداردهای تعریف شده برای هرکدام از حیطه ها و مطالعه منابع علمی، چالش های موجود در مدرسه شناسایی کرده و راهکارهایی برای آنها اندیشیده و جستجو کردم که در نهایت به کسب مهارت ها و تجاربی ارزنده برای من ختم گردید از جمله: نحوه تعامل صحیح با دیگر کارکنان و مسئولین مدرسه، آشنایی با روحیات دانش آموزان این نسل، روش تدریس های مختلف و بازخوردی که دانش آموزان نسبت به آنها دارند.
کلیدواژه ها
روایت پژوهی، مدرسه، موقعیت عاطفی، موقعیت آموزشی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر