روایتی از مشاهدة تأملیِ موقعیت عاطفی و آموزشی مدرسه جوادالأئمه ناحیة دو استان قم
کد مقاله : 1037-NCEA2-FULL
نویسندگان
معصومه عامری *، فاطمه معدنی
دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
براساس اهداف عملیاتی سند تحول بنیادین، کسب شایستگی حرفه ای دانشجومعلمان در سطح ملی و جهانی با مقتضیات الگوی برنامه درسی در نظام تعلیم و تربیت با رویکرد آموزش تخصصی و حرفه ای تربیت محور و تأکید بر کارورزی و حفظ تعامل مستمر دانشجو معلمان با مدارس و نهادهای علمی و پژوهشی و همچنین فراهم آوردن امکان کسب تجربیات واقعی از کلاس درس و محیطهای آموزشی، در برنامه درسی تربیت معلم، ضروری اعلام شده است. در این روایت پژوهی، ضمن کارورزی، دو فضای عاطفی و آموزشی مدرسه جواد الأئمه ناحیه 2 استان قم مورد بررسی قرار گفته است و هر فضا علاوه بر توصیف، استنباط و بازنگری، تبیین مسئله و کد گذاری نیز شده است. هدف از انجام این پژوهش این است که با تحلیل موقعیت آموزشی و شرایط یاددهی – یادگیری و با بررسی عاطفی، تربیتی و آموزشی، نقاط قوت و ضعف مدرسه شناسایی و تحلیل شود، تا بتوان در آینده و در زمان تدریس بهترین عملکرد را داشت.
کلیدواژه ها
دانش آموزان ، مدرسه ، موقعیت عاطفی، موقعیت آموزشی.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر