تبیین رویکردهای نوین تدریس در بهبود کیفیت یاددهی-یادگیری فراگیران |
کد مقاله : 1050-NCEA2-FULL |
نویسندگان |
کوثر گرجی * دانشجوی دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
امروزه نوع تدریس نقش موثری در بهبود کیفیت یادگیری فراگیران دارد و تربیت افراد شایسته تنها در سایه استفاده از روش های معقول و کارآمد امکان پذیر است.یکی از عناصر مهم برنامه های درسی و طراحی آموزشی انتخاب و اجرای روش های مناسب تدریس است.شاید بتوان گفت که این عناصر در همه الگوهای تدریس جایگاه ویژه ای دارند زیرا محتوا رسانه ها ارزشیابی و کلیه مراحل تدریس در تمامی روش و الگوی تدریس قرار می گیرند و مارا به همه اهداف می رسانند. لذا هدف پژوهش حاضر شناسایی و تبیین رویکردهای نوین تدریس در بهبود کیفیت یادگیری_یاددهی فراگیران است.روش پژوهش حاضر کیفی از نوع تحلیلی_استنتاجی است.یافته های پژوهش شامل مقولاتی ،چون؛ روش تدریس تعاملی،روش تدریس مبتنی بر بازی،روش تدریس اکتشافی و روش تدریس گروهی است.با توجه به اهمیت تدریس نیاز است این مقوله ها در بهبود کیفیت یاددهی_یادگیری مورد تاکید قرار بگیرند.اطلاعات این مقاله با توجه به ماهیت و هدف پژوهش با مراجعه به کتب و مقالات مختلف جمع آوری شده است. |
کلیدواژه ها |
روش نوین تدریس، بهبود فرآیند یادگیری، دانش آموز |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |