بررسی میزان اطلاعات و نگرش دانشجویان کارشناسی اهواز نسبت به استفاده از مشاوره آنلاین
کد مقاله : 1055-NCEA2-FULL
نویسندگان
اکرم شوشتری *1، موسی زرگر شوشتری2
1عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان خوزستان
2مدیر مسئول موسسه ندای اندیشه
چکیده مقاله
مشاوره آنلاین به طور گسترده به عنوان یک وسیله مقرون به صرفه و راحت در نظر گرفته می شود. به این معنا که مشاوره آنلاین، خدمات مشاوره اولیه‌ای را فراهم می‌کند و به طور فزاینده‌ای در فرایند درمان در دانشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال، میزان اطلاعات و نگرش دانشجویان در مورد مشاوره آنلاین در دانشگاه نامشخص است. این مطالعه به بررسی دیدگاه دانشجویان در مورد مشاوره آنلاین و احتمال استفاده از آن ‌پرداخت تا مشخص شود که آیا مشاوره آنلاین در دانشگاه پتانسیل افزایش دارد یا خیر. به این منظور یک نظرسنجی در دو دانشگاه چمران و فرهنگیان اهواز انجام شد. 411 دانشجو به آن پاسخ دادند. بر اساس تئوری رفتار برنامه ریزی شده، نگرش دانشجویان و قصد استفاده از مشاوره آنلاین بررسی شد. کمبود سیستم های مشاوره آنلاین موجود در این دو دانشگاه، در این مطالعه نشان داده شده است. اما 94 درصد از شرکت کنندگان گفتند در صورت ارائه خدمات مشاوره آنلاین در دانشگاه، از آن استفاده خواهند کرد. بر اساس این یافته ها، ارائه مشاوره آنلاین توصیه می شود؛ چراکه ارائه مشاوره آنلاین به موازات مشاوره حضوری می‌تواند استراتژی موثری برای تقویت ارائه خدمات مشاوره‌ای در واحدهای مشاوره ی دانشگاه برای دانشجویان باشد.
کلیدواژه ها
آگاهی، نگرش، مشاوره آنلاین، تئوری رفتار برنامه ریزی شده (TPB)
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی