تحلیل محتوای کتاب روان شناسی پایه یازدهم انسانی مبتنی بر روش ویلیام رومی |
کد مقاله : 1065-NCEA2-FULL |
نویسندگان |
معصومه محمدی *1، فاطمه پیروند بوری2، زهرا فرشیدی2، شیدا آذریان2 1maso82138213@gmail.com 2دانشجو |
چکیده مقاله |
چکیده روش تحلیلی در این پژوهش، کیفی از نوع تحلیل محتوا است و روش تجزیه وتحلیل در این پژوهش روش اقتباس شده از ویلیام رومی است . جامعه آماری شامل کل کتاب (روان شناسی پایه یازدهم انسانی ) و نمونه آماری مقاله حاضر، شامل 20% از متون، سوالات و اشکال (تصاویر) کتاب روانشناسی پایه یازدهم چاپ ششم در سال 1401 است. با توجه به یافته های این پژوهش ما به این نتیجه دست یافتم ، که ضریب تحلیل متن 0/013است که بر اساس روش ویلیام رومی از مبانی علمی کمتری برخوردار است. ضریب تحلیل پرسشهای (فعالیتهای) کتاب 4/5 است که نشان میدهد پرسشها بیش از حد فعال و پویا هستند. همچنین ضریب درگیری تحلیل اشکال (تصاویر )0/08است که نشان از کم بودن واحد عملی _مهارتی کتاب است. بنابراین لازم است در بخشهای مختلف کتاب متناسب با تقویت مبانی علمی و محتوای علمی ـ مهارتی توسط آموزش و پرورش بازنگری اساسی انجام شود. واژگان کلیدی: کتاب روان شناسی یازدهم انسانی، ویلیام رومی، روش کیفی، دانش آموزان، یادگیری فعال. |
کلیدواژه ها |
کتاب روانشناسی یازدهم انسانی،ویلیام رومی،روش کیفی،دانش آموزان،یادگیری فعال |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |