شیوه‌های اجرایی و روش های تدریس آموزش معارف اسلامی برای کودکان بر پایه تربیت اخلاقی
کد مقاله : 1071-NCEA2-FULL
نویسندگان
حمید مریدیان *
هیات علمی
چکیده مقاله
این پژوهش با هدف شناسایی شیوه‌ها و روش های تدریس برای ارائه آموزش معارف اسلامی برای کودکان انجام گرفته است که در یک رویکرد کیفی به ارزیابی شیوه های آموزش می پردازد. اخلاق به عنوان بعد مهم در تربیت دینی به شمار می رود که در تحلیلی(تحلیل اسنادی) به بحث گذاشته می شود. که برای شکل گیری تربیت اخلاقی کودکان در مدارس می بایست فراتر از شیوه های مستقیم، از شیوه های غیرمستقیم مانند روش الگویی، تکرار در آموزش و از روشهای فعال استفاده کرد. نهادینه کردن اخلاق با شیوه های صحیح و نوین یکی از امور بسیار مهم در مدرسه برای کودکان است.که در این مقاله شیوه های اجرایی این روش ها بحث می شود. تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نوع کیفی تحلیل مضمون است. نوع تحقیق بنیادی کاربردی و روش مورد استفاده تحلیلی استنباطی و با استفاده از روش کتابخانه‌ای واقعی و مجازی اطلاعات جمع آوری و ابزار گردآوری اطلاعات نیز فیش برداری شده است.
کلیدواژه ها
روش های تدریس، تربیت اخلاقی، آموزش غیرمستقیم، شیوه های آموزش
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر