آموزش چند رسانه ای، رهیافتی نوین در فرآیند آموزش و ساحت تربیتی |
کد مقاله : 1076-NCEA2-FULL |
نویسندگان |
فاطمه اوکاتی *، فاطمه ضرورت خواه، سید حسن فلسفی طلب اموزش وپرورش |
چکیده مقاله |
جلوه های اخلاق و تربیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ریشه در ایمان به خدای متعال و سبک زندگی توحیدی دارد و سیره نظری و عملی انسان های تربیت یافته مکتب الهی پیامبر و اهل بیت به خوبی در آن منعکس است. ولی در مقام اجرابرای موثر واقع شدن تعالیم متربیان باید به نکات ظریفی چون توجه به هدف انسان سازی، ایمان و عمل مربیان مدارس به تعالیمی که به متربیان آموزش می دهند، توجه به تجربه و تمرین عملی برای درونی کردن تعالیم اخلاقی به کودکان و نوجوانان وپاسخ به شبهات و افکار انحرافی در حوزه تعلیم و تربیت، توجه کنند باتوجه به اینکه دنیای امروزه دنیای اینترنت است لذا هدف از پژوهش حاضر که پرداختن به موضوع آموزش الکترونیکی مبتنی بر چند رسانه هاو ضرورت آن در ساحت تربیتی می باشد. با پیدایش فناوریهای اطلاعات و ارتباطات محیطهای یادگیری با قدرت پدیدار شدهاند. در این محیط، وسایل الکترونیکی مناسبی فراهم میشود تا فراگیران به کمک آن و تلاش خود بتواند موقعیت مشکل خود را دریابند. در این میان نقش چندرسانهایهای آموزشی قابل تامل است. لذا تکنولوژی چندرسانهای میتواند با ترکیب روشهای مختلف متن، صدانیز بهره گیری از اصول علمی، امکان شکلدهی تجارب یادگیری دست اول، ایجاد انگیزه یادگیری، صرفه جویی در وقت و عمیقتر را فراهم کند |
کلیدواژه ها |
ساحت های تربیتی، آموزش الکترونیکی و چند رسانه ای ، فناوری |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |