تسهیل فرآیند تدریس و یادگیری بهینه در مؤسسات آموزشی با همگامی معلم و مشاور |
کد مقاله : 1087-NCEA2-FULL |
نویسندگان |
مهران معماری * گروه زبان انگلیسی، دانشگاه فرهنگیان، اهواز، ایران |
چکیده مقاله |
هدف اصلیِ تدریس کمک به فرد در تسلط یا تغییر برخی از مهارتها، نگرشها، دانش، ایدهها یا ارزشها است. معلمان موثر توانایی درک و استفاده از راهبردها را برای کمک به دانشآموزان در افزایش عملکرد تحصیلی آنان دارند، همچنین به دانشآموزان در مواجهه با مهارتهای دیگر زندگی کمک میکنند. تمامی خدمات آموزشی که میتوانند به تدریس و یادگیری در مدارس کمک کنند، توسط برنامهریزان آموزشی به دقت ویژه مورد توجه قرار میگیرند. خدمات مشاوره نیز جزو خدمات آموزشی مدرسه هستند. راهنمایی و مشاوره ابزارهای آموزشی مهمی در شکلدهی مثبت به جهتگیری کودک از افکار منفی مکتسبه از محیط و افراد اطراف آنها هستند. البته با این توجه که کار راهنمایی ذاتا پیشگیرانه و توسعهای است در حالی که مشاوره بیشتر کاری پشتیبانیگر و ترمیمی است. این پژوهش یک مطالعه مروری-تحلیلی است. اطلاعات ثانویه از منابع مختلف از جمله نشریات، گزارشها، کتب، مجلات، روزنامهها و غیره جمعآوری شده است. منابع اینترنتی و وبسایتها نیز برای هدف مطالعه مورد مشاهده قرار گرفتند. . براساس یافتههای این پژوهش، مشاوران باید به منظور رسیدن به اطلاعات کافی و همچنین ارائه راهنماییهای لازم اعتماد را در کودک ایجاد کنند. مشاوران و راهنمایان باید دانشآموزان را تشویق کنند تا جلسات درمان را درک کنند تا بتوانند به کودک در موفقیت آیندهی خود کمک کنند. این مقاله به نقش راهنمایی و مشاوره همگام با تدریس و یادگیری مؤثر در مدارس برای موفقیت آیندهی کودک پیشنهادات لازم را ارائه میدهد. |
کلیدواژه ها |
راهنمایی و مشاوره؛ یاددهی/یادگیری؛ مدرسه؛ دانشآموز |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |