تعیین تاثیر بازی ریاضی در یادگیری مهارت های ارتباطی دانش آموزان مقطع ابتدایی بارویکرد پیشگیری از آسیب های اجتماعی حوزه دانش آموزی |
کد مقاله : 1095-NCEA2-FULL |
نویسندگان |
حمید مرتضوی *1، محسن آرامی اردکانی2، ابوالفضل اردکانی3 1استادیار گروه مدیریت آموزشی،دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی888-56441تهران،ایران 2دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان یزد ایران 3دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان یزد |
چکیده مقاله |
از آنجایی که محیط هایی که کودک در آن حضور مییابد در شکل گیری شخصیت، رفتار کودک و رشد همه جانبه او مؤثر است و محققان نتیجه گرفته اند که تجربیات تفریح و بازی در آماده سازی کودکان برای چالش، حل مسأله و انجام فعالیت های خلاقانه مؤثراست، هدف این پژوهش، مطالعه درباره میزان تاثیر بازی ریاضی بر یادگیری و همچنین بر آسیب های اجتماعی است. پژوهش حاضر با رویکرد کیفی و کمی است. مشاهدات و نظرسنجی ها ابزارهایی هستند که برای جمع آوری داده ها استفاده شده است. جامعه آماری و نمونه آماری این تحقیق به روش کمی به تعداد 54 نفر که به روش سرشماری از دانش آموزان دو مدرسه (شهید خالقی وعروج اندیشه) در یزد که در هر مدرسه27 نفر در نظر گرفته شد. مشاهدات و نظرسنجی ها ابزارهایی هستند که برای جمع آوری داده ها استفاده شده است. جامعه اماری روش کیفی مقالات و کتاب در بین سال های1392 تا 1402 بود که 13 مقاله و کتاب به عنوان نمونه انتخاب گردید. این بازی ها از طریق برخی کتب و سایت های معتبر جمعآوری شد. روش تجزیه تحلیل این پژوهش، مقایسه ای تبیینی میباشد. نتایج این پژوهش نشان میدهد که بازی در فرایند آموزشی بسیار تاثیرگذار بر یادگیری ودیگر فعالیت دانش آموزان است که از 54 نفر 35 دانش آموز، بیش از 60 درصد از طریق بازی ریاضی بهتر برایشان یادگیری اتفاق افتاد. |
کلیدواژه ها |
تدریس ، بازی ، پیشگیری، آسیب اجتماعی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |