فناوری های نوین آموزشی در تعلیم و تربیت |
کد مقاله : 1112-NCEA2-FULL |
نویسندگان |
فاطمه شهابی رابری *1، زهرا پایداره2، دادخدا حاتمی گوربندی3 1دانشجو دانشگاه فرهنگیان 2دانشجوی دانشگاه فرهنگیان 3استاد دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
پژوهش حاضر با عنوان فناوری های نوین آموزشی در تعلیم و تربیت گردآوری شده است . هدف این پژوهش بررسی تاثیر فناوری های نوین آموزشی و ارتباطی در یادگیری و آموزش است . با توجه به قرار گرفتن در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیازهای روز افزون بشر به علم آموزی و کسب دانش ، نیاز به یادگیری علوم جدید و آموزش با روش های نوین برای یادگیرندگان و یاد دهندگان بیش از گذشته احساس می شود ؛چرا که هر عصر و دوره ای علم مطابق باخودش را می طلبد . این تحقیق به وسیله مجموعه ای از روش های (کتابخانه ای ، اسنادی و مروری ) گردآوری و تجزیه و تحلیل شده است . در این پژوهش به این باور می رسیم که به طور کلی روش های نوین آموزشی در مقایسه با روش های قدیمی و منسوخ شده ، تاثیراتی به مراتب عمیق تر و ملموس تر بر یادگیری نسل حاضر می گذارد و چه بسا با استفاده از فناوری های نوین آموزشی به نحو مطلوب تری ، محتوا و خواسته های آموزشی موردانتظار ، به یادگیرندگان آموزش داده شده ، مورد پذیرش قرار گرفته و درونی شود . |
کلیدواژه ها |
تعلیم و تربیت ، آموزش ، فناوری های نوین ، یادگیری |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |