چگونه توانستم،مشکل بی اعتنایی مقابله ای دانش آموز دختر پایه چهارم را با آموزش غنی سازی ارتباط بهبود ببخشم؟ نیره السادات سعادتمند. استادیار گروه مشاوره دانشگاه فرهنگیان. sadatmandn@cfu.ac.ir مهرگان درخشانی آموزگار سازمان آموزش و پرورش Derakhshanim
کد مقاله : 1130-NCEA2-FULL
نویسندگان
نیره السادات سعادتمند *1، مهرگان درخشانی2
1استاد یار گروه مشاوره دانشگاه فرهنگیان
2آموزگار آموزش ابتدایی آموزش و پرورش
چکیده مقاله
اختلال بی‌اعتنایی مقابله‌ای اختلالی تدریجی و و مزمن است که تقریباً همواره باعث ایجاد اختلال در روابط بین فردی و افت عملکرد تحصیلی و اجتماعی می‌شود هدف پژوهش حاضر، بهبود مشکل بی اعتنایی مقابله ای دانش آموز دختر پایه چهارم به روش غنی سازی روابط والدین با دانش آموز و آموزش مهارت های ارتباطی دانش آموز با همکلاسی ها، خود و معلم بود. روش پژوهش حاضر، کیفی از نوع اقدام پژوهی بوده است.همچنین شواهد پژوهش نشان داد آموزش مهارت های غنی سازی ارتباط بین دانش آموز با دیگران و باخود مشکل بی اعتنایی مقابله ای دانش آموز را در حد بالای متوسط، بهبود بخشید و آموزش مهارت‌های غنی سازی ارتباط توانست با بهبود تجربه های احساسی-هیجانی وعاطفی دانش آموز میزان تحریک پذیری در برابر مخالفت شدن و یا مخالفت کردن را کاهش دهدبنابراین پیشنهاد می شود، آموزش مهارت های ارتباطی با خود و دیگران در برنامه ریزی محتوای کتاب های درسی مورد توجه قرار گیرد
کلیدواژه ها
اختلال بی اعتنایی مقابله‌ای ، دانش آموز ، غنی سازی ارتباط
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی