فناوریهای انقلاب دیجیتال و آموزش و پرورش |
کد مقاله : 1139-NCEA2-FULL |
نویسندگان |
پرستو سلطانی *1، حامد تارین2 1گروه مدیریت آموزشی ، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، ایران 2گروه مدیریت آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز |
چکیده مقاله |
انقلاب دیجیتال تغییر و تحول را در کلیه نظامهای معرفت، ثروت، قدرت و منزلت زندگی بشر اجتناب ناپذیر نموده و به تبع آن آموزش و پرورش را به جهت پاسخگویی نیازهای محلی- جهانی به بازاندیشی در ساختارها و نظام-های خود فرا خوانده است. لذا پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل و رویکردی نوین از آموزش و پرورش متناسب با مبانی فکری انقلاب دیجیتال و وب 04 تدوین شده است. این تحقیق در چارچوب رویکرد کیفی (سنتز پژوهی/مروری سیستماتیک بر متون) و با بهرهگیری از روش تحلیلی-ترکیبی انجام شده است. به همین منظور مقالات نمایه شده در مجلات معتبر با موضوع «نسل چهارم آموزش» «انقلاب دیجیتال» «وب04» به عنوان جامعه آماری انتخاب شدند. با راهبرد جستجوی برگزیده، تعداد 50 مقاله بازیابی و بعد از آن با توجه به معیار همتایی مقالات با هدف پژوهش، تعداد 42 مقاله انتخاب و با استفاده از روشهای تحلیل مقایسهای و تحلیل مضمون (تم) مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرند. بعد از ارائه یافته ها، در پایان راهحلهای نوآورانهای برای آموزش و پرورش ایران در عصر دیجیتال ارائه می گردد. |
کلیدواژه ها |
آموزش و پرورش ایران، نسل چهارم آموزش، انقلاب دیجیتال، وب 04. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |