بررسی نقش فناوری نوین در تربیت دانش آموزان |
کد مقاله : 1160-NCEA2-FULL |
نویسندگان |
صدیقه قنبری زاده *1، مرضیه قنبری زاده2، راضیه قنبری زاده3 1کارمند دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید بهشتی استان هرمزگان 2کارشناس حسابدار و جمعدار اموال دانشگاه فرهنگیان 3دبیر متوسطه دوم |
چکیده مقاله |
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین فناوری نوین و تربیت دانش آموزان می باشد. روش اجرای این پژوهش توصیفی است و ابزار گردآوری اطلاعات از روش کتابخانه ای استفاده شده است. تعلیم و تربیت یکی از دغدغه های اصلی نظام آموزشی کشور بوده است. خانواده نخستین نهاد اجتماعی است که فرد در آن پا به عرصه زندگی می گذارد و تعلیم و تربیت از خانواده شروع می شود و در مدرسه ادامه پیدا می کند. با توجه به پیشرفت فناوری های نوین زندگی همه دانش آموزان تحت تأثیر قرار گرفته است در برخی موارد استفاده از فناوری های نوین برای دانش آموزان مزایایی به دنبال دارد از جمله: کاهش هزینه های آموزشی، انگیزه، خلاقیت دانش آموزان، دسترسی آسان تر به اطلاعات، یادگیری بهتر مطالب با استفاده از تصاویر، ویدئو آموزشی و .... می باشند. از موانعی که برای به کارگیری فناوری نوین در تربیت دانش آموزان می باشد اطلاعات بیشماری است که قدرت تشخیص را از او می گیرد و عواقب زیان باری را برای او به همراه دارد. استفاده بی رویه از فناوری های نوین و فضای مجازی و بازی های رایانه ای سلامت فردی را به خطر می اندازد عوارض جسمی شامل: ابتلا به بیماریهای ستون فقرات، تاری دید و ... است. عوارض روحی از جمله استرس، اضطراب، بی قراری، خشم را به دانش آموز وارد می نماید. با مزایا و معایبی که در فناوری های نوین وجود دارد باید استفاده از آن با مدیریت صحیح انجام شود تا دانش آموزان در آینده با مشکلی مواجه نشوند. |
کلیدواژه ها |
فناوری نوین، تعلیم و تربیت، دانش آموزان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |