بررسی نقش معلم در ایجاد انگیزه در دانش آموزان به روش سنتزپژوهی |
کد مقاله : 1164-NCEA2-FULL |
نویسندگان |
لیلا عباسزاده * دانشگاه بنت الهدی صدر اردبیل |
چکیده مقاله |
مشوق درونی یعنی نشان دادن شوق و تمایل فرد برای انجام دادن کاری فقط به خاطر خود آن کار و ارزشی که آن کار دارد و مشوق بیرونی عبارت است از انجام دادن کاری برای به دست یافتن مقاصد دیگر و چیزی که ما را برای انجام دادن آن کار، وا می دارد و یکی از مهم ترین امور برای معلم بررسی تاثیر معلم در ایجاد انگیزه در دانش آموزان میباشد. روش پژوهش کیفی از نوع سنتز پژوهی میباشد،که برای نگارش آن از 6مرحله معیارها ورود، جستجو، غربالگری، کدگذاری، ارزیابی، سنتزحجمی درسنتزپژوهشی کمک گرفته شده است که برای یافتن منبع مرتبط با موضوع پژوهش از کلید واژه هایی چون انگیزه، دانش آموز، معلم استفاده شده است، همچنین از پایگاه های اینترنتی داخلی و خارجی مثل sid,magiran ,google schoolerاستفاده شده است و برای جمع آوری اطلاعات 20 مقاله مورد استفاده قرار گرفته شده است. نتایج یافته ها نشان می دهد که از بین مولفه های استخراج شده 4تا به عنوان مضمون اصلی و 8تا به عنوان مضمون فرعی بدست امده است. بنابراین میتوان نتیجه گرفت معلمان نیز باید از طریق روش های نوین و نفوذپذیر بر انگیزه دانش آموزان بیفزایند زیرا معلم یکی از اثرگذارترین شخص در زندگی دانش آموزان است، که میتواند از طریق شیوه مدیریت کلاس درس، رفتار و کردار و میزان شوق و علاقه دانش آموزان به دروس مختلف و همچنین نگرش و باورهای خویش میزان انگیزه دانش آموزان را کاهش یا افزایش بدهد. |
کلیدواژه ها |
کلید واژه ها:معلم، دانش آموزان، انگیزه، تاثیرات معلم |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |