گزارش روایی از مشاهدة تأملیِ موقعیت عاطفی و آموزشی مدرسة علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) ناحیة (4) استان قم
کد مقاله : 1175-NCEA2-FULL
نویسندگان
معصومه عامری *1، مائده اسدی2
1دانشگاه فرهنگیان
2دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت معصومه (س)
چکیده مقاله
برنامة کارورزی، تمرین معلمی است و موجب آماده شدن دانشجومعلم برای ورود به مرحلة اجرای علمی–کاربردی حرفة معلمی، پس از دورۀ آگاهی‌های نظری می‌شود. در صورت فعال و پویا بودن دانشجومعلم، کارورزی کارآمدترین درس معلمی است. هدف از کارورزی، آموزش مهارت‌های لازم به نیروهای انسانی یک مجموعه و یا دانش آموختگان دانشگاه است؛ بدین طریق دانشجومعلمان می‌توانند مسئولیت‌های شغلی را بشناسند و تجارب ارزشمندی را کسب کنند. گزارش حاضر در قالب روایت‌پژوهی و با هدف مشاهدة تأملی از وضعیت عاطفی و موقعیت آموزشی مدرسة علی بن موسی الرضا (ع) استان قم در نیمسال اول سال تحصیلی 1402-1403 به رشتة تحریر درآمده است. دراین راستا ابتدا به توصیف موقعیت عاطفی و آموزشی مدرسه می‌پردازیم و سپس هر موقعیت را مورد استنباط، ارزیابی، مسأله‌یابی و کدگذاری قرار می‌دهیم و راهکارهایی را برای بهبود وضعیت موجود ارائه می‌دهیم. ضمن اینکه برای جمع آوری اطلاعات و تفسیر آنها علاوه بر مشاهده، از مصاحبه و مطالعة علمی نیز استفاده می‌کنیم.
کلیدواژه ها
روایت پژوهی، مشاهدة تأملی، موقعیت عاطفی، موقعیت آموزشی.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر