بررسی نقش فناوری های نوین در آموزش رشته امور تربیتی |
کد مقاله : 1178-NCEA2-FULL |
نویسندگان |
احمدرضا احمدی زادگان *1، فرحناز احمدی زادگان2، فاطمه احمدی زادگان3، سعید احمدی زادگان4 1آموزش و پرورش 2دانشگاه مرکز آموزش جهاد کشاورزی 3دانشگاه دانشکده علوم پزشکی گراش(امام جعفر صادق(ع)) 4مرکز شهید مطهری شیراز |
چکیده مقاله |
امروزه استفاده از فناوری واقعیت افزوده در بسیاری از زوایای زندگی روزمره ی انسان شایع شده است. با توجه به ویژگی های منحصر به فرد این فناوری مانند جلب توجه مخاطب و ایجاد سطح مناسبی از حس غوطه وری به نظر میرسد به کارگیری این فناوری در حوزه هایی ماننـد آموزش میتواند مفید واقع شود. این تکنولوژی نیازهای سخت افزاری خاصی را با خود به همراه دارد که چند نمونه از آنها شامل ابزاری جهت ثبت تصاویر و فیلم میباشد. پژوهش حاضر به روش مروری کتابخانه ای انجام شده است که هدف از آن بررسی نقش فناوری های نوین در آموزش رشته امور تربیتی بود. نتایج پژوهش نشان می دهد که ابداع روش های جدید آموزشی، بهره گیری از رایانه در کلاس های درس بهره گیری از نرم افزارهای آموزشی و چندرسانه ای ها، بهره گیری از اینترنت و پست الکترونیکی، گسترش شبکه های آموزشی ظهور آموزش یادگیری الکترونیکی و غیره از پیامدهای نوین به کارگیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات در امر آموزش بوده است. |
کلیدواژه ها |
فناوری، یادگیری الکترونیکی، رایانه |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |