موضوع: بررسی نقش تکنولوژی در آموزش و بیان راهکارهایی برای افزایش سهم تکنولوژی در مدارس
کد مقاله : 1188-NCEA2-FULL
نویسندگان
نسرین سراوانی *1، سید حسن فلسفی طلب2، ناهید سراوانی2
1اموزش و پرورش
2اموزش وپرورش
چکیده مقاله
تغییرات در سیستم آموزشی ایران همواره کند بوده است. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ورود فناوری های نوین در عرصه ی زندگی شکاف بزرگی میان سیستم آموزشی و فناوری وجود دارد.باید هرچه سریع تر به برطرف کردن این موضوع پرداخت. و نقش تکنولوژی در آموزش را پررنگ تر نمود. این شکاف باعث ناهماهنگی های بسیاری بین سیستم آموزشی و نیازهای دنیای امروز شده است. در حال حاضر افراد توجه زیادی به تحقیقات در حوزه علم و فناوری می‌کنند و هم اکنون این علوم جایگاه ویژه‌ای در میان مدارس دانشگاه ها و افراد پیدا کرده. امروزه نحوه تدریس در کلاس های درس تغییر پیدا کرده و نیازمند استفاده از فناوری هایی همانند: ویدیو پروژکتور و سایر ابزارها است. بسیاری از افراد معتقدن که سیستم آموزش سنتی به درد دنیای امروز با انتظاراتی که افراد از کلاس درس دارند نمیخورد و با آن ها سازگار نیست. تکنولوژی آموزشی یعنی استفاده از وسایل سمعی بصری برای افزایش کیفیت یادگیری و استفاده بهینه از زمان. حوزه عمومی تکنولوژی در آموزش شامل دو قسمت مجزا می‌شود: یکی سخت افزار و دیگری نرم افزار. قسمت سخت افزار با تجهیزات فیزیکی و واقعی همانند:ماوس، تخته هوشمند، ویدیو پروژکتور.. سروکار دارد. قسمت نرم افزار شامل: ویدیو، و فیلم های آموزشی است که نیاز است تا در کلاس های درس برای علم جویان به نمایش گذاشته شود. با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله به بررسی راهکارهای افزایش سهم تکنولوژی در مدارس پرداخته شده است.
کلیدواژه ها
واژگان کلیدی: تکنولوژی، تکنولوژی آموزشی، افزایش تکنولوژی در مدارس
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر