بررسی تاثیر دانشگاه فرهنگیان در تربیت مهدوی دانشجویان از دیدگاه اساتید پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان همدان
کد مقاله : 1225-NCEA2-FULL
نویسندگان
فاطمه محشوریان *1، محسن ذوالقدر نسب2
1کتابخانه،دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران
2گروه آموزشی علوم تربیتی،دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران
چکیده مقاله
توجه به تربیت مهدوی و عمق بخشیدن به آن یکی از وظایف مهم مسئولین فرهنگی، برنامه‌ریزان حوزه آموزش دانشگاه و همچنین اساتید است که نتیجه آن، پیشرفت رشد اخلاقی و بالارفتن سطح تربیت مهدوی دانشجویان می‌باشد. دانشگاه‌ها باید این مسئولیت خطیر را همواره در یاد و خاطر داشته باشند و برنامه‌ریزان کشورهای اسلامی مقدمات این کار را فراهم و یا تقویت نمایند تا بتوانند نسلی را تربیت نمایند تا موعود باور باشند و با تربیت مهدوی تربیت شده و ایمان واقعی و قلبی به مهدویت داشته باشند هدف از این پژوهش بررسی تاثیر دانشگاه فرهنگیان در تربیت مهدوی دانشجویان از دیدگاه اساتید پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان همدان می باشد. این پژوهش از نوع توصیفی – پیمایشی است و جامعه آماری آن اساتید پردیس های استان به تعداد 100 نفر بودند که به روش تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه ی محقق ساخته شامل 51 سوال بر اساس طیف 5 گزینه ای لیکرت بوده است که تاثیر دانشگاه بر تربیت مهدوی دانشجویان را از دیدگاه اساتید سنجیده است. تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که مولفه های : باورها و بینش ها، ارزشها، نیازها، عادت ها و منش ها ، خلقیات و خصلت ها و آداب و رسوم از دید اساتید تاثیر بالایی در تربیت مهدوی دانشجویان خواهد داشت.
کلیدواژه ها
تربیت، تربیت مهدوی، دانشجویان، اساتید، دانشگاه فرهنگیان، دانشجو معلم
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر