پیش‌بینی بهره وری معلمان چندپایه ابتدایی بر اساس میزان خودتنظیمی آنان
کد مقاله : 1232-NCEA2-FULL
نویسندگان
آرام نادریان *
آموزش و پرورش شهرستان مریوان
چکیده مقاله
این پژوهش با هدف پیش بینی بهره وری و خودتنظیمی معلمان صورت گرفته شده است، که به بررسی رابطه خودتنظیمی و ابعاد آن(راهبردهای شناختی، فراشناختی و انگیزشی) با بهره‌وری معلمان چندپایه شهرستان مریوان پرداخته است. این پژوهش از متغیرهای خود‌تنظیمی، راهبرهای شناختی، راهبردهای فراشناختی و راهبرهای انگیزشی به عنوان متغیر مستقل و همچنین متغیر بهره وری به عنوان متغیر وابسته شکیل شده است. جامعه آماری معلمان چندپایه شهرستان مریوان که تعداد آن‌ها حدود 114 نفرمی باشد و روش مطالعه در این پژوهش همبستگی می باشد و از نمونه‌گیری خوشه‌ای استفاده شده است که با استفاده از جدول مورگان و فرمول کوکران برابر است با 88 نفر به صورت تصادفی انتخاب شده اند. ابزارهای استفاده شده در این پژوهش عبارتند از پرسشنامه های استاندارد بهره وری کارکنان، خودتنظیمی بوفارد. همچنین در بخش آماری روش های همبستگی مورد استفاده قرار گرفته شده است. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها تایید تمامی فرضیه های پژوهش و معناداری تمامی عوامل موجود در مدل مفهومی را نشان داده است به عبارت بین خود‌تنظیمی و ابعاد آن به بهره‌وری رابطه مثبتی وجود دارد.
کلیدواژه ها
خودتنظیمی، بهره وری، راهبردهای شناختی، راهبردهای فراشناختی، راهبردهای انگیزشی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر